Οι «Φίλοι της Σχολής Χιλλ» υποστηρίζουν τις δράσεις της Σχολής Χιλλ τόσο υλικά όσο και ηθικά. Αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για ανεύρευση πόρων, συντήρηση και ανακαίνιση των χώρων  ενώ, παράλληλα, ενθαρρύνουν και προωθούν τις ενέργειες του σχολείου ως προς την εκπαίδευση, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, την κοινότητα, τον πολιτισμό.

 

Οι «Φίλοι» στηρίζουν έμπρακτα την ιδέα της δια βίου μάθησης με μια σειρά ομιλιών και σεμιναρίων, τα οποία απευθύνονται σε ενήλικες. Ταυτόχρονα, οι σχολές γονέων που έχουν λειτουργήσει αυτά τα χρόνια έχουν αποτελέσει πολύτιμο σύμβουλο για τις οικογένειες.

 

Μια ξεχωριστή στιγμή στην ιστορία του σωματείου υπήρξε η έκδοση ενός οδηγού της πόλης για παιδιά (περπατώντας στην Αθήνα, 1999, εκδόσεις Καλειδοσκόπιο). Το βιβλίο αποτέλεσε τον καρπό της δουλειάς των μαθητών και των μαθητριών του σχολείου εκείνης της χρονιάς, η οποία πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του προγραμματος Commenius με θέμα «η πόλη μου».

 

Οι «Φίλοι της Σχολής Χιλλ» συνεργάζονται και παρέχουν τη στήριξή τους στο Ίδρυμα Ανηλίκων Βόλου, στο Δίκτυο για τα δικαιώματα του παιδιού και στο Κέντρο Υποδοχής κι Αλληλεγγύης του Δήμου Αθηναιων.

 

Το 2017, με την ευγενική χορηγεία του Σωματείου, ξεκίνησε στο Μικρό Εθνικό το πρόγραμμα «Θέατρο στα Ελληνικά», ένα εντατικό θεατρικό εργαστήριο στο οποίο συμμετείχαν έφηβοι πρόσφυγες, Έλληνες έφηβοι και ηθοποιοί του Εθνικού Θεάτρου και μαζί τους γεννήθηκε η πίστη ότι το θέατρο μπορεί στ’ αλήθεια να μεταμορφώσει ζωές. Το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα στέριωσε και συνεχίζεται με επιτυχία μέχρι και σήμερα.

 

Στο πλαίσιο της ευρύτερης κοινωνικής προσφοράς, πραγματοποιήθηκε το «Ανοιχτό Σχολείο» το 2016-17 και αφορούσε στη δημιουργική απασχόληση και εκπαίδευση παιδιών της δομής προσφύγων του Ελαιώνα. Η εθελοντική δράση αυτή εντάχθηκε στο ευρύτερο Πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων «Ανοιχτά Σχολεία», το οποίο έχει ενισχυθεί σημαντικά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

 

Το καλοκαίρι του 2018 το σχολείο εντάχθηκε στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ ως μέλος μιας φιλόδοξης Στρατηγικής Σύμπραξης για την Ανάπτυξη Καινοτομίας διετούς διάρκειας με τίτλο Our cities: A project involving role play, urban planning and political imagination for an active European citizenship. Η σύμπραξη αυτή συντονίζεται από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Εξερευνήσεις και συμμετέχουν ένα ιταλικό, ένα γαλλικό και ένα ισπανικό σχολείο, καθώς επίσης και ως associated partner, το 49ο δημοτικό, ένα σχολείο του κέντρου της Αθήνας με πολυπολιτισμικό μαθητικό πληθυσμό.